1. Издаване на удостоверение по молба – декларация за признаване право на собственост върху недвижим имот, чрез извършване на обстоятелствена проверка
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Молба – декларация;
3. Скица на имота.
4. За сграда – удостоверение за търпимост.
5. Удостоверение за наследници (когато имотът е наследствен)
6. Документ за платена такса.
7. Други документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са от значение.
Такса: 30.00 лв.
Срок за изпълнение: 14 дни;
2. Издаване на заверени копия от документи относно общинската собственост
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документ, доказващ правния интерес на лицето
3. Документ за платена такса
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 7 дни;
3. Издаване на удостоверение за отписан недвижим имот от актовите книги за общинска собственост.
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документ за собственост;
3. Скица на имота.
4. Удостоверение за наследници при необходимост
5. Други документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са от значение при необходимост.
6. Документ за платена такса.
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 7 дни;
4. Издаване на удостоверение за извършване на справка по актовите книги за общинска собственост
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са от значение за извършване на справката и доказващи интереса на лицето към общинския имот.
3. Документ за платена такса.
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 7 дни;
5. Издаване на удостоверение за реституционни претенции.
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документ за собственост.
3. Скица на имота
4. Удостоверение за наследници, ако е необходимо
5. Документ за платена такса.
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 7 дни;
6. Приемане на документи за прекратяване на съсобственост върху недвижим имот.
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документ за собственост.
3. Скица на имота.
4. Данъчна оценка на имота.
5. Удостоверение за наследници при необходимост.
6. Други документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са от значение за продажбата – при необходимост
Такса: безплатно
Срок за изпълнение: 120 дни
7. Издаване на удостоверение относно отчуждаване на имот.
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Заповед за отчуждаване.
3. Документ за платена такса.
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 14 дни;
8. Приемане на документи за изкупуване право на собственост от физически и юридически лица на земя с учредено/отстъпено право на строеж.
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документ за собственост върху построената сграда, респ. заповед за учредено право на строеж и договор за отстъпване на вещното право на строеж върху общинска земя;
3. Актуална скица на имота от действащия план на населеното място или кадастрална карта;
4. Удостоверение от издадено от Главния архитект на общината, че сградата е законно изградена;
5. Удостоверение за актуално състояние на юридическото лице или ЕТ;
6. Удостоверение за наследници, ако е необходимо;
7. Допълнителни документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са от значение за продажбата – при необходимост.
Такса: безплатно
Срок за изпълнение: 90 дни
9. Обработка на заявления свързани с възстановяването на собственост върху имоти в границите на урбанизираните територии по реда на ЗСПЗЗ.
Необходими документи:
1. Заявление в свободен текст;
2. Решение за възстановен имот;
3. Скица на имота;
4. Съдебно решение /при необходимост/
5. Удостоверения за наследници /при необходимост/
6. Пълномощно /при необходимост/
7. Документ за платена такса.
8. Помощен план
Такса: 35.00 лв.
Срок за изпълнение: 90 дни
10. Изготвяне на оценка на общински имот, при искане за закупуване или вещно право върху общински имот.
Необходими документи:
1. Заявление в свободен текст;
2. Документ за платена такса.
Такса: 0.1 % от стойността на пазарната оценка
Срок за изпълнение: 30 дни
11. Издаване на удостоверение за възстановен общински недвижим имот.
Необходими документи:
1. Заявление по образец /изтегли/;
2. Документ за собственост.
3. Скица на имота
4. Удостоверение за наследници, ако е необходимо
5. Документ за платена такса.
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 14 дни
12.Производства за настаняване под наем в общинско жилище.
Необходими документи:
3. Удостоверение за настоящ адрес;
4. Удостоверение за декларирани данни от “Местни данъци и такси” в Община Рила;
5. Документ от Службата по Вписванията при Агенцията по Вписванията, относно липса на вписани актове за собственост върху недвижим имот;
6. Удостоверение за нетни доходи за последните 12 месеца.
7. Експертно решението на ТЕЛК/НЕЛК
8. Документ за платена такса.
Такса: 15.00 лв.
Срок за изпълнение: 4 месеца
13. Замяна на общински жилищни имоти с имоти - собственост на физически или юридически лица.
Необходими документи:
2. Документ за собственост /решение на ПК, нотариален акт, договор за доброволна делба и други/;
3. Скица на имота;
4. Документ от Службата по Вписванията при Агенцията по Вписванията, относно липса на вписани актове за собственост върху недвижим имот;
5. Удостоверение за характеристики на имота, издадено от Общинска служба по земеделие;
6. Партида на имота заверена от Началника на Общинска служба по земеделие;
7. Удостоверение за наследници;
8. Нотариално заверена декларация от всички наследници, удостоверяваща съгласието им за извършване на замяната
9. Оценка на предлаганият за замяна имот
10. Удостоверение за актуално състояние
11. Пълномощно, при необходимост;
12. Документ за платена такса;
Такса: 20.00 лв.
Срок за изпълнение: 60 дни
14. Продажба на общински недвижим имот.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за платена такса;
3. Други
Такса: 20.00 лв.
Срок за изпълнение: 60 дни
15. Отдаване под наем на общински недвижими имоти
Необходими документи:
2. Документ за платена такса;
3. Други
Такса:15.00 лв.
Срок за изпълнение: 60 дни